Deklaracja dostępności

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Stan w dniu 01.01.2021 r.

Urząd Gminy Baranów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baranów.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2021 – 03 – 10

Metoda przygotowania oświadczenia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pelagia Maruszak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także telefonicznie dzwoniąc na numer telefonu 81 883 40 27 w. 28. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi za brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostepnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o która stronę internetową lub aplikację mobilna chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje i tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:

https://www.rpo.gov.pl

Informacje uzupełniające

Data publikacji strony internetowej : 2016 – 08 – 05

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

24 – 105 Baranów, ul. Rynek 14
Tel.: 81 883 40 27
Faks: 81 883 40 41
E – mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona internetowa: www.gminabaranow.pl.

Skróty klawiszowe:

Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Dostępność architektoniczna

Wejście główne budynku Urzędu Gminy Baranów nie jest przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami. Budynek nie posiada wind ani toalet dostosowanych na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami. 

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Gmina Baranów nie posiada tłumacza języka migowego.

Podstrony

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 - 2021

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Wojciech Szewczyk
Data ostatniej modyfikacji: 2021-03-23 10:50:28
Opublikował: Wojciech Szewczyk
Data publikacji: 2021-03-15 13:06:01
Odsłon: 4565
Dziennik zmian

Nieodpłatna pomoc prawna

Od 2016 r. na terenie Powiatu Puławskiego działają punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, w których profesjonaliści, tj. adwokaci, radcowie prawni i doradcy prawni, świadczą pomoc prawną. Od stycznia 2019 r. świadczone jest również nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Informacja o możliwości wsparcia usług nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dla osób z niepełnosprawnościami:

  • osoby posługujące się językiem migowym i mające trudności z komunikowaniem się mają możliwość rejestracji na wizytę za pośrednictwem Strony internetowej Starostwa Powiatowego w Puławach oraz po wcześniejszym zgłoszeniu skorzystać z pomocy przeszkolonego, w zakresie języka migowego, pracownika Starostwa;
  • osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchowa, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście mają możliwość skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego także poza punktem lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Możliwość taka istnieje po wcześniejszym przekazaniu Staroście (papierowo lub elektronicznie) oświadczenia z informacją, że nie stać tej osoby na odpłatną pomoc prawnika. Do oświadczenia należy dołączyć wskazanie okoliczności uzasadniającej potrzebę skorzystania z pomocy prawnika poza punktem oraz dane kontaktowe w celu umówienia terminu wizyty.

Zmiany w nieodpłatnej pomocy prawnej

Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa

Nieodpłatna pomoc prawna

Baner - Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

Pomoc prawna będzie mogła zostać udzielona każdemu, kto jej potrzebuje i złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 609 009 469.

Zakres nieodpłatnej pomocy:

  • Wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego
  • Poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym, uprawnieniach lub obowiązkach
  • Sporządzenie projektu pisma, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się już postępowaniu sądowym
  • Nieodpłatna mediacja (w pełnym wymiarze od 1.01.2020 r.)
  • Sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu

Harmonogram udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej w Powiecie Puławskim w 2019 r.

Karta informacyjna - Nieodpłatna pomoc prawna

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

Baner - Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i mediacja

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje:

  • Wsparcie w samodzielnym rozwiązywaniu problemu
  • Poinformowanie o uprawnieniach lub obowiązkach
  • Opracowanie planu działania i wsparcie w jego realizacji

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych.

Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 609 009 469.

Harmonogram świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Powiecie Puławskim w 2019 r.

Karta informacyjna - Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Jarosław Michna
Data ostatniej modyfikacji: 2019-05-14 18:53:59
Opublikował: Jarosław Michna
Data publikacji: 2016-02-19 08:49:28
Odsłon: 10585
Dziennik zmian

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w

  Akceptuję politykę cookies.