Historia zmian : Rejestracja małżeństw, zaświadczenia do Kościoła

Data utworzenia:  2018-03-28 12:15:07   Użytkownik:  Jarosław Michna

Miejsce załatwienia sprawy

Referat ds. obywatelskich i USC
Pokój nr 3
tel. (81) 883 40 27 wew. 20

Wymagane dokumenty

  1. Dwa dowody osobiste.
  2. Odpisy aktów urodzeń.
  3. Odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli rozwiedziony).
  4. Odpis aktu zgonu (jeżeli wdowa lub wdowiec).

Opłaty

Opłata za sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.

Termin załatwienia sprawy

Akt małżeństwa sporządza się niezwłocznie po ślubie cywilnym i w terminie do 4 dni po ślubie zawartym w formie wyznaniowej. Małżonkowie otrzymują odpisy w dniu zawarcia małżeństwa cywilnego i w terminie do 4 dni po ślubie zawartym w formie wyznaniowej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)

Uwagi

Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny na co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się osobiście do USC.

Zaświadczenie do ślubu konkordatowego ważne jest 3 miesiące od dnia wystawienia.



Powrót

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w

  Akceptuję politykę cookies.