Historia zmian : Rejestracja małżeństw, zaświadczenia do Kościoła
Miejsce załatwienia sprawy
Referat ds. obywatelskich i USC
Pokój nr 3
tel. (81) 883 40 27 wew. 20
Wymagane dokumenty
- Dwa dowody osobiste.
- Odpisy aktów urodzeń.
- Odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli rozwiedziony).
- Odpis aktu zgonu (jeżeli wdowa lub wdowiec).
Opłaty
Opłata za sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.
Termin załatwienia sprawy
Akt małżeństwa sporządza się niezwłocznie po ślubie cywilnym i w terminie do 4 dni po ślubie zawartym w formie wyznaniowej. Małżonkowie otrzymują odpisy w dniu zawarcia małżeństwa cywilnego i w terminie do 4 dni po ślubie zawartym w formie wyznaniowej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)
Uwagi
Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny na co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się osobiście do USC.
Zaświadczenie do ślubu konkordatowego ważne jest 3 miesiące od dnia wystawienia.
Powrót