Historia zmian : ESP- instrukcja korzystania
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) jest systemem służącym do przekazywania informacji (wniosków, pism lub innych dokumentów) w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej (Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U.05.200.1651)).
W celu skorzystania z ESP Urzędu Gminy Baranów dostępnej na platformie ePUAP, należy spełnić poniższe warunki:
- założyć indywidualne (darmowe) konto na ePUAP
- posiadać profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany
- przekazać dokument poprzez wypełnienie elektronicznego formularza usługi bądź dołączenie podpisanego dokumentu
Adres skrytki Urzędu Gminy Baranów na ePUAP: /4694atgxqv/skrytka
Istnieje możliwość skorzystania z formularza elektronicznego Pisma ogólnego do Urzędu Gminy Baranów na platformie ePUAP.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) dostepna jest pod adresem: http://epuap.gov.pl/.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest narzędziem umożliwiającym obywatelom, przedsiębiorcom oraz instytucjom publicznym realizację usług administracji publicznej przez sieć teleinformatyczną (Zgodnie z ustawą z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.10.40.230)).
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
- Przekazanie dokumentu poprzez ESP Urzędu Gminy Baranów na platformie ePUAP;
- Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu do sekretariatu instytucji, mieszczącego się w pokoju nr 10 przy ul. Rynek 14 w Baranowie na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa USB 2.0 lub 3.0;
- Płyta CD-RW.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
- Akceptowalne formaty załączników to:
- ODT, DOC, DOCX, RTF, TXT, PDF
- XLS, XLSX, ODS
- GIF, TIF (TIFF), JPG (JPEG), PNG, SVG
- XML
- ZIP, 7Z
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 15 megabajtów (MB)
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Powrót