INFORMACJA o pracy Wójta między sesjami Rady Gminy
INFORMACJA o pracy Wójta między sesjami Rady Gminy (28.11.2025 r. – 19.12.2025)
Od ostatniej sesji zwyczajnej ( 28 listopada 2025 r.) podjęto następujące działania:
- Przygotowane zostały projekty uchwał i materiały na dzisiejszą sesję.
- Wydanych zostało 7 zarządzeń. Dotyczyły spraw finansowych, przetargów oraz odbioru robót budowlanych.
- W trakcie jest postępowanie na wybór firmy do wywozu odpadów komunalnych od mieszkańców w 2026 r. Wpłynęły 2 oferty. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma EKO-TRANS Sp. z o.o., z Samoklęsk, w cenie 949 309,20 zł. W projekcie budżetu na 2026 r. zabezpieczona była na ten cel kwota 900 000 zł. W związku z tym nie można było dokonać wyboru oferty i zawrzeć umowy. Do projektu budżetu, który dzisiaj będzie rozpatrywany została wprowadzona autopoprawka, która zabezpiecza wymaganą kwotę i jeśli budżet będzie uchwalony to umowa zostanie podpisana.
- W dniu 2 grudnia 2025 r. ogłoszony został przetarg na „Dostawę oleju napędowego dla Gminy Baranów w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2027 r.”. Szacunkowa ilość dostarczanego w tym czasie paliwa ustalona została na 41 000 l. W postępowaniu wpłynęły 3 oferty w cenie od 221 387,70 zł do 226 935,00 zł. Trwa weryfikacja złożonych ofert.
- W dniu 5 grudnia 2025 r. odbył się końcowy odbiór inwestycji pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej w Czołnie”. Wykonawcą wyłonionym w przetargu była firma INSTAL-SERWIS LUBARTÓW Wojciech Osiecki z Lisowa. Inwestycja realizowana była w okresie od 7 listopada do 1 grudnia 2025 r. Prace zostały wykonane w terminie. Koszt robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu wyniósł 97 170,00 zł. Inwestycja była realizowania ze środków własnych. Termin gwarancji wykonanych robót upływa z dniem 5 grudnia 2030 r.
- Zakończono postępowanie na wybór wykonawcy na „Kompleksową dostawę energii elektrycznej obejmującą sprzedaż oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Baranów i jej jednostek organizacyjnych w okresie od 1.01.2026 r. do 31.12. 2027 r.” na szacunkową ilość 791 428 kWh. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ENERGA SA z Gdańska za kwotę 1 055 891,38 zł i z nią w dniu 8 grudnia 2025 r. zostały podpisane umowy.
- W dniu 10 grudnia 2025 r. odbył się końcowy odbiór inwestycji pod nazwą „Rozbudowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Baranowie wraz z modernizacją istniejących przepompowni ścieków”. Wykonawcą wyłonionym w przetargu była firma ALTERECO Sp. z o.o. z miejscowości Nockowa. Inwestycja realizowana była w okresie od 6 listopada 2023 r. do 4 grudnia 2025 r. Prace były prowadzone przy zachowaniu ciągłego ruchu oczyszczalni. W dniu 4 grudnia 2025 r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Puławach wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie oczyszczalni ścieków. Prace zostały wykonane w terminie. Koszt robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu wyniósł 9 235 083,17 zł. Inwestycja była realizowania z dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 5.891.500,00 zł. Udział własny w tej inwestycji, tj. 3 343 583,17 zł został już w pełni opłacony. W dniu 11 grudnia 2025 r. wystąpiliśmy do BGK o wypłacenie drugiej transzy dofinansowania w kwocie 2 945 750,00 zł, termin przekazania jest ustalony na dzień 29 grudnia 2025 r. Pierwsza transza została wypłacona 17 marca br. Termin gwarancji wykonanych robót upływa z dniem 10 grudnia 2030 r.
- Zawarte zostały umowy na zakup mobilnego rębaka do gałęzi oraz zamiatarki zawieszanej. Dostawcą będzie firma PRONAR Sp. z o.o. z Narwi. Koszt rębaka to 135 178,35 zł a zamiatarki 24 614,40 zł. Termin dostawy do dnia 22 grudnia br.
- W dniu 10 grudnia 2025 r. odbyło się zebranie wiejskie w Hucie poświęcone wyborowi nowego sołtysa. Dotychczasowy sołtys Pani Ewelina Olszak złożyła rezygnację. Nowym sołtysem w Hucie została wybrana Pani Zofia Pszkit. Pani Ewelinie Olszak dziękuję za wykonaną pracę dla sołectwa, a Pani Zofii Pszkit gratuluję i życzę sukcesów w działalności dla społeczności miejscowości Huta.
- W dniu 11 grudnia 2025 r. wydana została przez Starostę Puławskiego decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pod nazwą „Rozbudowa drogi gminnej nr 107419L w Łukawicy”. Decyzja ta zatwierdza projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany a także podział nieruchomości i wydanie na rzecz Gminy działek, które zostały wydzielone na pas drogowy. Łącznie Gmina nabędzie 145 działek o łącznej powierzchni 1,09 ha. Droga jest zaprojektowana jako droga zamiejska w klasie technicznej D – droga dojazdowa. Długość odcinka – 1 537 m. Nawierzchnia z betonu asfaltowego. Szerokość nawierzchni: 5.0 m na długości 1 119 m; 4,5 m na długości 271 m i 3,5 m na długości 147 m + obustronne pobocza o szerokości 0,75 m. Zakładamy, że w 2026 r. zostaną uregulowane sprawy finansowe związane z przejęciem gruntów oraz zostanie złożony wniosek o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg a rzeczowa realizacja zadania nastąpi w 2027 r. W dniu 18 grudnia 2025 r. odbyło się spotkanie informacyjne w tej sprawie z mieszkańcami Łukawicy.
- W dniu 16 grudnia 2025 r. Zarząd Województwa Lubelskiego zatwierdził wybór projektów do dofinansowania w ramach działania Gospodarka odpadami w sektorze publicznym z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Gmina Baranów złożyła wniosek pod nazwą „Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Baranowie”. Wniosek został oceniony pozytywnie i został wybrany do dofinansowania (7 miejsce na 16 wniosków spełniających kryteria formalne). Wartość złożonego projektu wynosi 3 772 078,78 zł, a kwota dofinansowania – 3 059 206,69 zł. Na dzień 22 grudnia br. ustalony jest termin podpisania umowy z Zarządem Województwa Lubelskiego.
Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował:
Wojciech Szewczyk
Data ostatniej modyfikacji:
2025-12-22 10:04:01
Opublikował:
Wojciech Szewczyk
Data publikacji:
2025-12-22 10:04:01
Odsłon:
20
Dziennik zmian

