Historia zmian : Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy
Referat ds. obywatelskich i USC
Pokój nr 3
tel. (81) 883 40 27 wew. 20
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (EDG-1):
EDG-1 - Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Część EDG-RD - Wykonywana działalność
Część EDG-RB - Informacja o rachunkach bankowych
Część EDG-MW - Dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej
Opłaty
Wniosek o zmianę wpisu w ewidencji działalności gospodarczej nie podlega opłacie.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Po złożeniu wniosku organ ewidencyjny niezwłocznie dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i z urzędu doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie, następnie dane z wniosku wraz z kopią zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej nie później niż w ciągu 3 dni od dnia dokonania wpisu przesyła do:
- wskazanego przez przedsiębiorcę Naczelnika Urzędu Skarbowego;
- właściwego Urzędu Statystycznego;
- terenowej jednostki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Tryb odwoławczy
Organ ewidencyjny wydaję decyzję o odmowie wpisu jeżeli:
- zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nie objętej przepisami,
- zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwań nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
- prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania przez przedsiębiorcę określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U Nr 101, poz. 1178, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 z późn. zm.)
Uwagi
Okres zawieszenia wykonywania działalności może nastąpić na okres od 1 miesiąca do 24 miesięcy.
Przedsiębiorca, który zamierza zawiesić lub wznowić wykonywanie działalności gospodarczej jest obowiązany dokonać pisemnego zgłoszenia tego faktu do ewidencji działalności gospodarczej poprzez złożenie wniosku EDG-1.
Odbiór zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę,
- za pośrednictwem poczty.
Aktualne klasyfikacje (w tym PKD) znajdują się pod adresem http://www.stat.gov.pl/Klasyfikacje/.
Powrót