Poradnik interesanta - Urząd Stanu Cywilnego i Działalność Gospodarcza

Wymeldowanie z pobytu stałego

Miejsce załatwienia sprawy

Referat ds. obywatelskich i USC
Pokój nr 3
tel. (81) 883 40 27 wew. 20

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony druk Pu-E-2 "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego",
  • dowód osobisty,
  • mężczyźni w wieku 18 - 50 lat - książeczka wojskowa

Opłaty

Nie pobiera się.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)

Uwagi

Osoba wymeldowującą się otrzymuje zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się.

Wymeldowania z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu, przesłanego przez urząd stanu cywilnego.

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.

Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 3 miesiące jest obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi gminy.

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Jarosław Michna
Data ostatniej modyfikacji: 2018-03-28 12:20:03
Opublikował: Jarosław Michna
Data publikacji: 2013-08-12 15:43:35
Odsłon: 4442
Dziennik zmian

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w

  Akceptuję politykę cookies.